Ministar Selaković na sajmu hrane „Prodekspo“ u Moskvi
Obilazeći predstavnike 11 srpskih kompanija koje su na sajmu izložile svoje proizvode, šef srpske diplomatije naglasio je da je 57 miliona dolara izvoza kompanija u kojima radi 3.500 ljudi za svako poštovanje i da treba raditi na tome da se taj izvoz i dodatno povećava.
“Pravo je zadovoljstvo biti danas na Prodekspu, najvećem sajmu prehrambene industrije i poljoprivrednih proizvoda koji se održava u Rusiji i biti na štandu Srbije, koji izgleda sjajno, zahvaljujući ljudima iz 11 ozbiljnih sprskih kompanija izvozno orijentisanih na rusko tržište”, rekao je Selaković.
Ministar je istakao da je prvi put posle dugo vremena čuo o planiranim investicijama srpskih kompanija iz oblasti prehrambene i prerađivačke industrije na rusko tržište, kao i da će naše kompanije početi da otvaraju fabrike i postrojenja u Rusiji, što će, naglašava, podržati na svaki način.
“Ministarstsvo spoljnih poslova, pod čijim okriljem je i ekonomska diplomatija, trudiće se da uloži dodatne napore da se uklone sve prepreke i barijere i da pomogne kompanijama u zaključivanju što je moguće više poslova sa ruskim partnerima”, rekao je ministar.
Selaković je ukazao da su, od 10 najvećih izvoznika u Rusiju iz Srbije, njih devet strani investitori, koji su prepoznali trgovinske preferencijale kojima naša zemlja raspolaže.
"To je jedna od odličnih stvari koje sam čuo. Taj pozitivan primer i dobru vest koja Srbiju čini konkurentnom, treba da širimo, pogotovo danas u politički trusnim vremenima. Politika Srbije omogućava da i u najtežim trenucima po svetsku ekonomiju u vremenima pandemije beležimo najmanji ekonomski pad, odnosno najveći rast u Evropi”, objasnio je šef srpske diplomatije.
Kako je dodao, razgovarao je sa rukovodiocima Sajma o njihovim željama da obnove saradnju sa Beogradskim i drugim našim sajmovima, ali i sa predstavnicima gotovo svih kompanija, kao i da razmene informacije o tome kako teče sklapanje poslova u Rusiji, koje su prednosti, a koje otežavajuće okolnosti.
Takođe, ministar je napomenuo da PKS pomaže kompanijama koje se trude da u teškom vremenu pandemije nađu ozbiljne partnere, zaključuju poslove, ostvaruju profit i povećavaju srpski izvoz u Rusiju.
Direktor Sektora za marketing i edukaciju PKS Marko Obradović ističe da je "Prodekspo" sajam na kome srpske kompanije tradiconalno prave odlične ugovore i dobre poslove i ukazuje da je interesovanje veliko.
Uz zahvalnost ministru Selakoviću na poseti, ali i na ukupnoj pomoći i podršci koju, kaže, država pruža u internacionalnizaciji biznisa domaćih kompanija, Obradović je ministru, u ime PKS uručio plaketu za njegovo zalaganje za unapređenje privrede.
Direktor Predstavništva PKS u Rusiji Dejan Delić precizirao je da su među 11 kompanija one koje se bave proizvodnjom i preradom voća i povrća, smrznutog i sušenog, proizovđači mlekarske industrije, mladih sireva, namaza, mesne industrije i delikatesa.
Kako je dodao, svi oni imaju mogućnost da dosadašnje dogovore unaprede i da se upoznaju sa novim poslovnim partnerima.
Da rusko tržište ima interes za srpskim prehrambenim proizvodima, potvrđuju i predstavnici kompanija, među kojima je ITN grupa, koja, prema rečima direktorke prodaje Mirjane Nikolić, izvozi oko 11.000 tona smrznutog voća.
Nikolić očekuje nove poslove nakon svakog sajma, a prema njenim rečima, sajam takođe koriste i kao priliku da se vide sa postojećim kupcima u Rusiji, sa kojima godinama unazad sarađuju.
Dodaje da, osim zamrznutog programa, sa kojim su već prisutni, sada predstavljaju i Budimkine proizvode, jer imaju plan da ruskom tržištu ponude džemove, marmalade, sokove, piree i zimnice.
Među kompanijama koje se predstavljaju je i Karneks, koja više od pet godina izlaže na Moskovskom sajmu, a direktorka marketinga u toj kompaniji Olivera Papistijević kaže da su bili čak i nagrađivani, što, prema njenom mišljenju, dokazuje da ta kompanija zadovoljava potrebe tako velikog i zahtevnog tržišta.
„Prodekspo“ se održava u Moskvi od 12. do 16. aprila, a u organizaciji Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije, svoju ponudu i izvozni potencijal promoviše 11 srpskih kompanija koje zapošljavaju više od 3.500 ljudi i na zahtevno rusko tržište izvoze prehrambene proizvode u vrednosti većoj od 50 miliona dolara.