Berlin: Ambasadorka Srbije otvorila ciklus virtuelnih radionica za srpske preduzetnike
Radionice su namenjene malim i srednjim preduzećima koja imaju nameru da se angažuju na nemačkom tržištu. U predstojeća tri dana u radionicama će učestvovati poslovni ljudi iz Čačka, Kraljeva i Kruševca, a projekat se realizuje kroz inicijativu Centralnog saveta Srba u Nemačkoj uz finansijsku podršku GIZ-a, odnosno Saveznog ministarstva za razvojnu saradnju Nemačke.
Obraćajući se prisutnima, ambasadorka Janković je ukazala da u vrlo dobrim sveukupnim bilateralnim odnosima Srbije i Nemačke privredna saradnja zauzima posebno visoko mesto. Preko 500 kompanija sa nemačkim kapitalom posluje u Srbiji i zapošljava oko 73 hiljade ljudi. Ambasada je svedok da se svakim danom javljaju nove kompanije zainteresovane za ulaganje u Srbiji ili uspostavljanje neke vrste poslovne saradnje sa našom zemljom i za očekivati je da naši privredni odnosi sa Nemačkom i nadalje budu u usponu. To je svakako veoma povoljan ambijent za poslovno povezivanje i širenje našeg nastupa na nemačkom tržištu.
Ambasadorka Janković je kao veoma značajno istakla iskustvo koje u tom pogledu mogu da prenesu naši poslovni ljudi iz Nemačke, kao tradicionalno preduzetnički orijentisane privrede, ne samo u jačanju preduzetništva, već i u uspostavljanju sistema dualnog obrazovanja kojim Srbija nastoji da transformiše obrazovni sistem i radikalno smanji stopu nezaposlenosti među mladima.
Ukazala je da su mogućnosti naše poslovne dijaspore veoma velike i u internacionalnom kontekstu, te da bi umrežavanje srpskih poslovnih udruženja i privrednika u Nemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Americi, Kanadi i drugim zemljama gde je naša dijaspora brojna, umnogome pomoglo i donelo zapažene rezultate u nastupu naših malih i srednjih preduzeća i plasmanu njihovih proizvoda na stranim tržištima.
Na kraju, poručila je da je Ambasada Republike Srbije u Nemačkoj uvek na raspolaganju svim našim zainteresovanim poslovnim ljudima, da pruži informacije i podršku u njihovom nastojanju da obezbede nastup na nemačkom tržištu, ali i u onom drugom smeru, da poslovni ljudi iz dijaspore razmotre ulaganja i poslovanje sa partnerima u Republici Srbiji.